fbpx
3 gode grunner til hvorfor din bedrift bør bruke stories på Instagram og Facebook

3 gode grunner til hvorfor din bedrift bør bruke stories på Instagram og Facebook

Visste du at det er 500 millioner aktive brukere av Instagram story og 150 millioner aktive Facebook story brukere hver eneste dag? Les videre for å finne ut hvorfor din bedrift bør bruke stories!

 

Det gir en enorm rekkevidde

I følge adespresso.com er det svimlende 1 milliard aktive Instagram-brukere hver måned, og 500 millioner aktive brukere av Instagram Stories hver eneste dag. Facebook har rundt 300 millioner aktive brukere av story, og dette tallet øker stadig.

70% av forbrukere søker opp bedrifter de er interesserte i på Instagram, og 1/3 av verdens mest sette stories kommer fra bedriftskontoer.

Disse tallene viser at du har stor mulighet til å nå ut til ulike målgrupper, og et enormt publikum!

 

Høydepunkt: En enkel og ryddig visningsfunksjon

En story forsvinner vanligvis etter 24 timer, men fortvil ikke, på Instagram finner du funksjonen «høydepunkt». Her kan du lagre alle dine stories, og kategorisere de etter innhold.

Høydepunkter er en fin og ryddig måte å få frem viktig informasjon du ønsker å dele. Eksempler på kategorier under høydepunkt kan være åpningstider, bli kjent med oss, ulike fagområder og så videre.

 

Du skaper et community for dine følgere

For å nå ut til målgruppen din er det viktig å lage kreativt innhold som engasjerer. Flere og flere aktører er tilstede med godt innhold på SoMe kanalene, derfor er det ekstra viktig at du skiller deg ut!

Stories gir din bedrift muligheten til å kombinere video og storytelling. Video øker engasjement, er lett å følge med på, og er i tråd med markedsføringstrendene for 2021.

Bedrifter må være sosiale på sosiale medier. Du må snakke til ditt publikum på samme måte som du snakker til noen du har en god relasjon til. Stories fremstår som ekte og genuine, og de kan godt ha en mer upolert fremtoning enn hva feeden din bør ha.

Når du deler personlig innhold og «behind the scenes» fra bedriften din, får både nåværende og potensielle kunder muligheten til å bli kjent med deg. De aller fleste ser verdien i personlig, uperfekt og naturlig innhold som man kan kjenne seg igjen i. Dette bygger tillit!

En fin måte å skape engasjement og bygge community på er å stille følgerne dine spørsmål, dele bilder og videoer fra dagsaktuelle hendelser, opprette meningsmålinger eller lage noe så gøy som en quiz. Følg oss på SoMe og lær mer om hvordan du kan benytte stories for din bedrift.

 

Svimler du fortsatt av hvordan du kan få dette til? Vi hjelper deg gjerne!

Ta kontakt med oss!